Seadistamine
Rajakaamera seadistamine on üks suurimaid küsimusi kaamera soetamise juures. Õnneks meie käest ostetud kaameral on põhilised seadistused tehtud ning vaja on lisada ainult oma emaili aadress.
Siit leiad veel informatsiooni SIM kaardi ning äppi kasutamise kohta.
Juhul kui siit vastuseid ei leia, siis vaata kindlasti ka KKKst.
Kuidas lisada Willfine 4G kaamerasse Emaili aadress kuhu pildid tulema hakkavad?
Lülita kaamera SETUP režiimi, oota kuni kaamera on leidnud endale levi. Järgmiseks vajuta MENU ning liigu parema noolega lahtrisse 4G. Sealt alumise noolega liigu niikaua kuni tuleb SEND TO ning vajuta OK. Vali EMAIL ning siis EMAIL 1. Kui tekib ette klaviatuur, siis nooltega saab seal navigeerida ning OK iga valida tähti. Erinevaid sümboleid, numbreid ning tähe suuruseid saad muuta vajutades MENU. Kustutamiseks liigu sümboli peale “<” ning salvestamiseks “∧”.
Kui Email1 on lisatud siis võid lisada sama moodi kuni neli emaili ühte kaamerasse, kuhu pildid kaamera poolt saadetakse.
SIM-kaart
SIM-kaart on kõige olulisem detail pilte edastava rajakaamera puhul, kuid tihti tuleb ette, et see on ka kõige murettekitavam asi kaamera töös. SIM-kaardi levinumateks probleemideks on:
- Andmemaht on täis saanud – puudub piisav andmemaht piltide ning videode edastamiseks
- Operaatori kehv valik, kuna kaameral puudub piisavalt hea levi piirkonnas kus seda kasutatakse
- Operaatori juurest ostetud sobimatu pakett 4G kaamerale (M2M pakett ei tööta meie poolt müüdavas WillFine 4G kaameras)
- Sim-kaart on aegunud ning ei tööta enam.
Kuidas siis valida õiget SIM-kaarti oma kaamerale ning millist paketti?
- Vali endale operaator, kellel rajakaamera ülespanemise asukohas on piisavalt hea levi (kaamera peab näitama vähemalt 3G levi)
- Osta pakett, kus on kasutada ainult andmemahtu vähemalt 1GB/kuus (meie soovitus oleks vähemalt 2GB/kuus, siis saab kasutada kaamerat erinevates režiimides ilma, et andmemahuga tekiks probleeme)
- Et kindel olla, et kõik töötaks laitmatult, soovitame alati valida kuumaksupõhised paketid, kuna kogemus on näidanud et leatavate kaartidega tekib vahetevahel probleeme
Kui soovid, et kaamera töötaks laitmatult ka kõige nõudlikumates kohtades, siis soovitame osta aastase piiramatu netimahuga SIM-kaart oma rajakaamerasse SIIT!
*see SIM-kaart töötab igas teises rajakaameras sama hästi! Lubatud kasutada ainult SMTP saatmist, ehk emailide edastamist. MMSid selle SIM kaardiga on KEELATUD!
Lisainfot oma konkreetsetele küsimustele leiad KKKst
Äpp – Trailcamera
Kui Sul puudub nutitelefon, millega tõmmata alla äpp, siis Sul on võimalik küsida kaamera käest sundpildistust kaamera juurde minemata ning kontrollida, kas kaamera on ikka töökorras.
Juhend, kuidas küsida sundpildistust:
- Otsi välja oma rajakaamera sees oleva SIM-kaardi number
- Võta telefonis lahti sõnumid ning lisa saajaks rajakaamera sees olev SIM-kaardi number
- Sundpildistuse küsimiseks trüki sisse järgnev kood: $03*1#1$
- Kui kaameral on sisse lülitatud “SMS remote control” siis peaks pilt jõudma emailile vähem kui minutiga. Kui SMS remote ctrl on välja lülitatud, võib pilt jõuda emailile alles mitme tunni pärast või järgmine päev.
Rajakaamera seadistamine: Telia, Tele2, Elisa
Rajakaamera kõige olulisemaks teguriks õigesti tehtud seadistamine. See tagab sujuva ja efektiivse töö, et kaamera suudaks saata kõik pildid kas siis soovitatavalt emailile (SMTP) või piltsõnumina (MMS).
Kaks kõige olulisemat parameetrit on APN, et kaamera suudaks leida levi vastava mobiilioperaatori SIM kaardiga, ja SMTP, et kaamera oleks võimeline sisse logima emaili serverisse ning saatma pilti vahet pole millisele emailile.
Rajakaamera seadistamine: APN
Erinevatel kaamera tootjatel on seadistamine erinev. See tähendab, et mõnel rajakaameral on juba eelnevalt seadistatud Eestis toimetavate mobiilioperaatorite andmed ning saad kaamera menüüst valida „Auto“ kuid mõnel puudub selline valik ja peab valima manuaalse sisestuse või „Custom“.
Kui teie kaameral puudub automaatne SIM kaardi seadistus, siis kõigepealt on vajalik teha kindlaks, millise Eesti mobiilioperaatori SIM kaarti parasjagu oma rajakaamera sees kasutate. Sellest oleneb milliseid APN seadistusi just teie kaamera vajab. Tee valik vastavalt oma kaamera sees olevale SIMile.
Kõige enamlevinud APN on: „internet.emt.ee“
Kui oled kindlaks teinud, et Sul on Telia SIM ning see seadistus ei tööta, siis proovi järgi ka see: „internet2.emt.ee“.
Kõige enamlevinud APN on: „internet.tele2.ee“
Kui oled kindlaks teinud, et Sul on Tele2 SIM ning see seadistus ei tööta, siis proovi järgi ka see: „4g.tele2.ee“.
Elisa APN on: „internet“
*Kui mingil põhjusel kaamera ei suuda ikka levi leida ning arvate, et see võib olla seotud APNiga, siis kontakteeruge oma SIM kaardi operaatoriga, öelda talle SIM number ning ta annab teile tagasisidet, milline APN seadistus just konkreetselt sellel SIM kaardile toimib.
Rajakaamera seadistamine: SMTP
Kui rajakaameral, mida kasutate tuleb ette limiidi teavitus või kaamera ei taha hästi saata pilte, siis on vajaseadistada veel SMTP server. Siin on kahjuks alles jäänud ainult üks kõige turvalisem valik selle jaoks ehk panna kaamera pilte saatma läbi oma enda serveri, eelistatult läbi Gmaili serveri.
Vaata meie poolt loodud õpetust ja videot SMTP serveri loomisest siit: Serveri seadistamine!
Kui teil on juba rajakaamerale loodud eraldi oma enda Gmaili SMTP server, siis kaamerasse sisestamiseks on parameetrid järgmised:
SSL: On / Sees (kasutada turvalist ühendust) kõikidel kaameratel pole seda valikut ja teevad seda automaatselt
SMTP Server IP: smtp.gmail.com
Port: 465 (enamlevinud) või 587
Account: kasutajatunnus millega logite emailile sisse (WillFine kaameratel võite @gmail.com osa jätta kirjutamata ehk kirjutage kõik mis on enne @ märki)
Password: (Rakendusete parool mis Gmail kuvas 16 tähemärki)
Vaata videot siit: Kuidas luua emailiaadressi rajakaamerale